Brakuje Ci weny? Chcesz regularnie publikować artykuły na swoim blogu, ale nie wiesz, o czym pisać? Poznaj 21 sprawdzonych pomysłów na wpisy blogowe.
21 pomysłów na teksty blogowe, które przyciągną czytelników:
1. X pomysłów na… – “5 przepisów z ryżem jaśminowym”, “7 pomysłów na dochodowy biznes”, “10 książek, które musisz przeczytać, prowadząc własny biznes”.
2. Wiedza – dziel się wiedzą ze swoimi czytelnikami. Prowadzisz drogerię internetową? Koniecznie twórz posty o pielęgnacji cery, składnikach kosmetycznych i najlepszych markach. Masz biuro rachunkowe? Na bieżąco informuj czytelników o zmianach podatkowych.
3. FAQ – zastanów się, o co najczęściej pytają Twoi klienci czy odbiorcy. Zbierz wszystkie pytania w jednym miejscu i na nie odpowiedz.
4. X faktów o mnie – dzięki temu Twoi odbiorcy będą mogli lepiej Cię poznać. Ja stworzyłam taki post z okazji moich 31. urodzin.
5. Wpisy gościnne – zaproś ekspertów. Niekoniecznie muszą to być osoby ściśle związane z Twoją branżą, ale niech coś Was łączy.
6. Recenzje – przeczytałeś ciekawą książkę, e-booka a może przetestowałeś nowe narzędzia w swojej pracy? Napisz recenzję.
7. Polecajki – kto Cię inspiruje? Jakie miejsca lub produkty polecasz? Pokaż swoim czytelnikom, co lubisz.
8. Ranking – może dotyczyć zarówno rzeczy najlepszych, jak i najgorszych. Np. „5 najlepszych programów do transkrypcji”, „3 najlepsze książki o content marketingu”, „ranking kont oszczędnościowych”.
9. Przed i po – czymkolwiek się zajmujesz, pochwal się efektami swojej pracy! Jesteś makijażystką? Pokaż, jak wykonany przez Ciebie makijaż odmienił Twoją klientkę. Remontujesz? Podziel się metamorfozą mieszkania. Pozycjonujesz strony internetowe? Pokaż, jak Twoje działania wpłynęły na pozycję strony internetowej klienta.
10. Transkrypcja – jeśli nagrywasz podcasty lub publikujesz w sieci inne materiały audiowizualne, opublikuj je również na swoim blogu w formie transkrypcji.
11. Opowiedz historię – podziel się swoimi doświadczeniami, pokaż, jak znalazłeś się w miejscu, w którym jesteś.
12. Słownik pojęć – stwórz listę najważniejszych pojęć dotyczących Twojej branży. W moim przypadku mogą to być słowa: transkrypcja, copywriting, content marketing, SEO, ZZS, znacznik czasowy, redakcja, korekta. Drogeria internetowa może stworzyć coś na kształt encyklopedii, w które będą szczegółowo opisane wszystkie składniki aktywne kosmetyków, zabiegi pielęgnacyjne czy problemy skórne.
13. Czy wiesz, że… – stwórz artykuł albo infografikę z ciekawostkami z Twojej branży.
14. Relacja – byłeś na konferencji, brałeś udział w ciekawych warsztatach lub jakimś wydarzeniu?
15. Reklama – nawiąż współpracę z jakąś marką.
16. Nigdy tego nie rób… – czyli podziel się najczęstszymi błędami, jakie popełniają ludzie w Twojej branży.
17. Za kulisami – pokaż, jak wygląda Twoja praca od środka.
18. Instrukcja – czy jest jakieś narzędzie lub program, który ułatwia Ci pracę? Pokaż czytelnikom, jak go używać.
19. Case study – „Jak zarabiać na blogu?”, „Jak wydać e-booka?”, „Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?”. Pokaż czytelnikom, jak osiągnąłeś konkretny cel i opisz to krok po kroku.
20. Podsumowanie – podziel się z czytelnikami tym, co udało Ci się dokonać w ostatnim roku/miesiącu.
21. Wpisy okolicznościowe – z okazji Twoich urodzin, święta, dnia książki itp. To dobry pretekst, by na blogu szerzej poruszyć jakiś temat.
A Wy co byście dodali? Z chęcią poznam Wasze pomysły na posty blogowe.