Twój sklep internetowy to nie osiedlowy sklep spożywczy, gdzie ludzie, chcąc nie chcąc, muszą robić zakupy. W internecie konkurencja jest ogromna. Z drugiej strony – coraz więcej osób decyduje się na zakupy online. Nieważne, co sprzedajesz – czy są to kosmetyki, zabawki, ubrania, sprzęt wędkarski czy wszelkiego rodzaju usługi. Twoim celem jest sprzedaż, a kluczem do sukcesu – skuteczny opis produktu.

Nie będę się dzisiaj rozpisywać, jak tworzyć skuteczne opisy produktów do sklepu internetowego. Sporą dawkę wiedzy znajdziemy w wielu miejscach w sieci oraz dobrych książkach marketingowych. Dzisiaj pokażę Ci konkretny przykład. Przeczytaj dwa poniższe opisy.

1.

Krem firmy XYZ to produkt najnowszej generacji. Innowacyjna formuła kremu opracowana w nowoczesnym laboratorium zadba kompleksowo o skórę twarzy. Najwyższa jakość składników sprawi, że krem zadziała szybko i efektywnie. Specjalnie zaprojektowane mikrocząsteczki wnikają głęboko w skórę, sprawiając, że staje się ona gładka, odżywiona i nawilżona. Składnik xyz doskonale wygładza zmarszczki. Badania pokazują, że krem przeciwzmarszczkowy marki XYZ działa szybciej i efektywniej niż inne kremy.

2.

Czy zauważyłaś, że w ostatnim czasie Twoja skóra stała się wiotka i brakuje jej blasku? Chciałabyś to szybko i trwale zmienić, ale nie chcesz poddawać się żadnym zabiegom w salonie kosmetycznym? Jeśli tak, to krem marki XYZ został stworzony specjalnie dla Ciebie! Już teraz możesz zrobić sobie najlepszy prezent i cieszyć się świeżą i młodo wyglądającą cerą. Dzięki zastosowaniu rewolucyjnej technologii xyz składniki kremu wnikają w głębokie warstwy skóry. Twoja cera zostanie dogłębnie nawilżona, odżywiona i zregenerowana. Stanie się gładka i promienna. Wszystkich wokół zachwycisz zdrowym i młodym wyglądem. Poczujesz się jak po profesjonalnym liftingu, a to wszystko bez wychodzenia z domu! Obawiasz się, że na efekty będzie trzeba długo czekać? My też jesteśmy niecierpliwi, dlatego gwarantujemy, że już po pierwszym użyciu zauważysz ogromną różnicę.

Nie muszę Cię pytać, który z nich jest skutecznym opisem produktu, prawda?

Pierwszy opis jest jałowy, typowy przykład lania wody, tekst ma charakter informacyjny. Drugi opis jest napisany językiem korzyści. Tekst powinien być skierowany bezpośrednio do odbiorcy, powinien podkreślać zalety produktu oraz korzyści, jakie zyska osoba, decydując się na zakup właśnie tej rzeczy.

Skuteczne opisy produktów – zapamiętaj!

Kobiety nie kupują kremu na zmarszczki, kupują brak zmarszczek.

Nie kupujemy kurtki wykonanej z super innowacyjnych materiałów, kupujemy ochronę przed zimnem, deszczem i wiatrem.

Nie kupujesz tabletek na odchudzanie, tylko zdrową i szczupłą sylwetkę.

Skuteczne opisy produktów – cecha-zaleta-korzyść

Czy to oznacza, że mamy w ogóle nie pisać o cechach i zaletach produktu? Wręcz przeciwnie. Należy o nich pisać, ale mają stanowić tylko tło opisu. Same cechy nic nie znaczą, tak samo jak nic nie znaczą same korzyści – muszą one wynikać z cech i zalet produktu.

Tworzenie skutecznych opisów produktów do sklepu internetowego nie jest trudne, ale wymaga podstawowej wiedzy z zakresu marketingu i oczywiście pojęcia o samym produkcie.

Na koniec krótka ściąga, jak tworzyć skuteczne opisy produktów do sklepu internetowego:

  • Pisz językiem swojego klienta – kim jest Twój klient? Do jakiej grupy osób przeznaczony jest produkt? Jakimi słowami kluczowymi posługują się ludzie, szukając danego produktu?
  • Nie daj się klątwie wiedzy – pisz prostym i zrozumiałym dla klienta językiem – chyba że tworzysz opisy produktów dla specjalistów w danej branży.  
  • Nie lej wody, skup się na konkretnych informacjach.
  • Zwracaj się bezpośrednio do klienta.
  • Skup się nie tylko na funkcjonalnych zaletach produktu, ale także na tych emocjonalnych.

To tylko najważniejsze wytyczne. Jest jeszcze cała masa innych – począwszy od samego wyglądu tekstu po zaawansowane tricki marketingowe. Ale o tym nie dzisiaj.

Jeśli potrzebujesz skutecznych opisów produktów do swojego sklepu internetowego, zapraszam Cię do kontaktu!

Dodaj komentarz