Copywriter freelancer – 5 książek, które musisz przeczytać

Nie ma dobrego pisania bez czytania – takie jest moje zdanie i myślę, że wiele osób, które zarabiają na pisaniu, ma podobny punkt widzenia. Nie ma znaczenia, jakie są to książki. Najważniejsze jest to, żeby po prostu jak najwięcej czytać.

Dzisiaj przedstawię Wam 5 książek, które uważam za bardzo przydatne w pracy copywritera freelancera. Nie są to książki, które po przeczytaniu odstawia się na półkę, o nie. Poniższe pozycje towarzyszą mi pracy niemal każdego dnia.

Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) – Artur Jabłoński

Spośród kilku książek na temat copywritingu, jakie mam w swojej kolekcji – tę uważam za najlepszą. Informacje w niej zawarte są przedstawione krótko, zwięźle i na temat. Same konkrety, czyli to, co lubię najbardziej. Każdy początkujący copywriter znajdzie w książce niezbędne informacje, jakie są mu potrzebne do tworzenia dobrych tekstów reklamowych i treści na strony internetowe. Ponadto z książki dowiemy się jeszcze, jak ludzie czytają w Internecie, jak pisać językiem korzyści i jak tworzyć przyciągające uwagę nagłówki.

Copywriting: Jak sprzedawać słowem – Dorota Jędrzejewska, Rafał Niemczyk

Autorzy książki pokazują, jak tworzyć efektywne teksty dla prasy, radia, telewizji i Internetu. Bardzo dobra lektura dla tych, co zajmują się zarówno copywritingiem klasycznym, jak i copywritingiem internetowym. Oprócz wyczerpującej wiedzy teoretycznej w książce znajdują się ćwiczenia praktyczne. Uważam, że książka jest świetna dla każdego początkującego copywritera, ale i Ci z dłuższym stażem zapewne znajdą też coś dla siebie.

Gdzie postawić przecinek? Poradnik ze słownikiem – Jerzy Podracki, Alina Gałązka

Każdy copywriter powinien pisać teksty poprawne pod względem gramatycznym, stylistycznym i interpunkcyjnym. W praktyce jednak różnie to bywa, szczególnie widać to w sieci. Wydaje się, że Internet rządzi się innymi prawami i nie trzeba przywiązywać aż tak dużej wagi do poprawnego pisania. Jest to błędne rozumowanie. Nieważne, czy piszemy do gazety, na bloga czy na stronę internetową – każdy tekst powinien być napisany poprawnie.

Z moich obserwacji wynika, że największą trudność sprawia interpunkcja. Sama mam czasem wątpliwości i zdarza mi się popełnić błąd. W końcu nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. Jeśli mam wątpliwości, to sięgam po książkę „Gdzie postawić przecinek?”. Książka składa się z trzech części. Pierwsza część jest teoretyczna i opisuje szczegółowo podstawowe zasady interpunkcyjne wraz z przykładami. Druga część to słownik interpunkcyjny, który przedstawia wyrazy, wymagające użycia znaków przystankowych, głównie przecinka. Trzecia część to zbiór porad językowych dotyczących interpunkcji.

Książka jest bardzo przydatna i uważam, że każdy copywriter powinien mieć ją pod ręką, jeśli chce mieć pewność, że pisze poprawnie.

7 nawyków skutecznego działania – Stephen R. Covey

Wiem, wiem, pewnie niektórzy z Was się dziwią, dlaczego ta książka znalazła się na liście moich poleceń. Może nie ma związku bezpośrednio z samym pisaniem, ale na pewno wiedza w niej zawarta przyda się każdemu, kto chce efektywniej pracować, szczególnie, kiedy pracuje się jako copywriter freelancer. Żeby efektywniej pracować, nie można skupiać się tylko na samej pracy. Liczy się równowaga we wszystkich dziedzinach życia. Działać skutecznie zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym można poprzez wypracowanie siedmiu nawyków. Z książki dowiemy się między innymi, jak ustalać priorytety, jak maksymalnie wykorzystać swoje możliwości i jak poprzez dobre relacje z innymi ludźmi osiągać znacznie więcej.

Dla mnie książka Stephena Coveya okazała się bardzo przydatna. Pomogła mi zorganizować pracę i życie osobiste, przez co na każdym polu działam znacznie bardziej efektywnie.

Zostań freelancerem: Praca zdalna od A do Z – Agnieszka Skupieńska

Książka wpadła mi w ręce pod koniec 2017 roku, kiedy już wiedziałam, że nie zostanę dłużej na etacie. Chciałam pracować jako copywriter freelancer. Z początkiem 2018 roku zaczęłam pracować w domu i zarabiać na pisaniu. Oczywiście wcześniej miałam masę wątpliwości i pytań, a ta książka dostarczyła mi wszystkich niezbędnych informacji i odpowiedzi. Polecam ją każdemu, kto chce rozpocząć pracę jak freelancer, niekoniecznie jako copywriter. W książce dowiemy się między innymi, jak zorganizować sobie pracę w domu, jak zdobywać zlecenia i klientów. Ponadto zdobędziemy podstawowe informacje na temat prowadzenia własnej działalności.

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz